fredag 23 november 2012

Fruktansvärd natt. det går plötsligt upp för mig att Liam inte har sparkat på ett bra tag. speciellt då jag lägger mig brukar han vara väldigt livlig, annars brukar han röra sig hela tiden ändå.. men jag kände han knappt igår kväll/natt nånting. det gjorde mig jätterädd och jag gjorde allt för att han skulle börja sparka. men ingen rörelse.

A är hos några barndomskompisar i Timrå hela helgen så han var inte hemma, han hade också med sig bilen och klockan var tre på natten.
fick panik och hade svårt att andas. var helt förskräckt. tillslut lyckades A lugna ner mig, så jag somnade väl kanske nångång efter fyra.
sov jättedåligt..

Och idag vart det inte bättre.
kände knappast av honom på hela dagen, så jag åkte ner till sjukan för att försäkra mig om att allt var bra.
har mått väldigt dåligt också p.g.a. lågt blodtryck. ligger nere på 90/50 nu..
men allt var så fint så. men de tyckte det var superbra att jag kom in för att jag kände mig orolig. de är väldigt bra på förlossningen, de lyssnar och tar en verkligen på allvar.

men den sköterskan som tog hand om mig då.. hon var väldigt söt och bra men det hon sa fick en att tappa hakan lite.. hon var väldigt klumpig i orden.
så henne tänker jag absolut inte tillåta vara runt mig när jag ska föda.
stackaren kommer ju få sig en snyting..

Och världens underbaraste vän skjutsade ner mig till sundsvall och tillbaka för att jag var orolig. man kan inte älska den människan tillräckligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar